3 Perkara Utama Perlu Dijaga Sebagai Persiapan Majlis Perkahwinan

Melakukan kerja-kerja persiapan majlis perkahwinan biasanya memakan masa yang lama dan akan meletihkan anda. Oleh itu, amatlah penting untuk anda menjaga beberapa perkara yang berikut agar persiapan majlis perkahwinan anda tidak terjejas:

1. Kewangan
Segala yang berkaitan dengan persiapan majlis perkahwinan anda semestinya memerlukan peruntukan tersendiri. Dalam keghairahan anda menyiapkan segala keperluan, amatlah penting untuk anda sentiasa memastikan setiap perbelanjaan yang dibuat mengikut ketetapan bajet yang dirancang dan jumlah wang yang anda ada. Adalah satu kesilapan yang besar jika anda terlalu menginginkan majlis perkahwinan yang gah sehingga meletakkan anda dan pasangan pada kedudukan kewangan yang tidak sihat, lebih-lebih lagi ketika baru sahaja memulakan fasa kehidupan berumah-tangga.

Di samping memikirkan kedudukan kewangan anda, fikirkan juga tentang ibubapa, keluarga dan rakan-rakan anda. Mereka mungkin sudi untuk membantu membiayai serba-sedikit persiapan perkahwinan anda, namun janganlah sampai anda mengambil kesempatan dengan membebankan mereka dengan perbelanjaan yang bukan-bukan. Majlis perkahwinan untuk mengeratkan hubungan kekeluargaan, bukannya merenggangkan lagi.

2. Jadual
Hampir semua perkara yang melibatkan persiapan majlis perkahwinan anda akan memerlukan masa yang banyak untuk diselesaikan. Kerana itulah pentingnya membuat perancangan rapi untuk setiap keperluan persiapan majlis perkahwinan agar anda dapat membahagikan masa antara melakukan perkara-perkara yang perlu dengan melaksanakan tugasan biasa harian anda. Anda juga perlu fleksibel untuk mengubah jadual jika perlu menyelesaikan perkara-perkara di luar jangkaan. Mempunyai jadual yang sistematik bukan sahaja akan melancarkan rancangan persiapan majlis perkahwinan anda, malahan anda akan mempunyai lebih banyak masa untuk diluangkan bersama-sama keluarga, berehat untuk menenangkan diri dan mengurangkan tekanan agar dapat tampil berseri-seri pada majlis perkahwinan nanti.

3. Kesihatan
Dalam kesibukan menyiapkan segala persiapan majlis perkahwinan, janganlah lupa untuk menjaga kesihatan sendiri. Walau dibebani dengan banyak perkara yang perlu diselesaikan, yang meletihkan fizikal dan mental anda, sentiasalah beringat untuk tidak terlalu menekan diri-sendiri. Sebaik-baiknya, lakukan pemeriksaan kesihatan, makan secara sihat dan lakukan senaman untuk menjaga kesihatan sendiri, di samping supaya dapat tampil lebih menawan pada hari bahagian nanti. Tiada gunanya anda berpenat-lelah menyiapkan segala keperluan, tetapi apabila tiba hari yang dinanti, kesihatan diri terjejas menyebabkan anda tidak dapat menikmati majlis perkahwinan sendiri.

Klik banner-banner di bawah untuk lebih banyak tips persiapan majlis perkahwinan


0 comments:

Post a Comment

loading...

Tentang Blog

Blog ini menyediakan tips-tips persediaan dan persiapan majlis perkahwinan. Sebarang cadangan, kritikan dan pandangan amat-amatlah dialu-alukan.

Iklan Premium

Iklan Premium

Strategi Kahwin Kaya

Entri Popular

Iklan Premium

Statistik Pelawat

Copyright (C) tipspersiapanmajlisperkahwinan. Powered by Blogger.