Tips Mengurangkan Stress Persiapan Majlis Perkahwinan

Anda mungkin kurang atau tidak pernah mengalami stress sepanjang hayat anda. Namun, apabila merancang dan melakukan persiapan majlis perkahwinan, anda pasti akan mendapat pengalaman merasai tekanan dan stress. Tiada ubat mujarab yang dapat meredakan tekanan yang dihadapi. Namun, ada beberapa tips yang boleh membantu untuk meredakan tekanan persiapan majlis perkahwinan:

1. Fokus kepada tugas, kerja dan aktiviti sosial harian anda
Teruskan aktiviti seperti biasa. Usah biarkan persiapan majlis perkahwinan anda mengganggu aktiviti harian anda. Jika anda tidak melakukan sebegini, anda mungkin akan mengalami stress. Bukan itu sahaja, malahan akan menjejaskan hasil kerja dan hubungan dengan keluarga dan rakan-rakan anda.

2. Usah terlalu memikirkan persiapan majlis perkahwinan anda
Jangan mulakan setiap perbualan anda berbicara tentang persiapan anda, pasangan dan majlis perkahwinan. Terlalu banyak bercakap tentang majlis perkahwinan anda akan menyebabkan orang lain berasa rimas. Jika perlu berbincang, lakukan dalam keadaan relaks dan santai.

3. Banyakkan bersenam dan berehat
Bersenam bukan sahaja dapat mengelakkan stress, bahkan dapat membantu anda mendapatkan berat dan bentuk badan ideal untuk majlis perkahwinan anda nanti. Di samping itu, akan menambahkan stamina anda untuk bersama-sama dengan pasangan nanti. Dapatkan buku-buku rujukan berkenaan senaman, dan lakukan bersama-sama rakan anda.

4. Dapatkan pemeriksaan kesihatan yang lengkap
Di samping ujian HIV yang diwajibkan kepada pasangan yang ingin bernikah, sebaik-baiknya lakukan juga pemeriksaan yang lain. Anda boleh mengetahui tahap kesihatan anda sebelum melangsungkan perkahwinan.

5. Dapatkan urutan badan yang lengkap
Urutan dapat menenangkan diri dan mengurangkan ketegangan badan. Dengan melakukan urutan secara berkala, anda akan kelihatan lebih segar pada hari majlis perkahwinan nanti.

Klik banner-banner di bawah untuk lebih banyak tips persiapan majlis perkahwinan



0 comments:

Post a Comment

loading...

Tentang Blog

Blog ini menyediakan tips-tips persediaan dan persiapan majlis perkahwinan. Sebarang cadangan, kritikan dan pandangan amat-amatlah dialu-alukan.

Iklan Premium

Iklan Premium

Strategi Kahwin Kaya

Entri Popular

Iklan Premium

Statistik Pelawat

Copyright (C) tipspersiapanmajlisperkahwinan. Powered by Blogger.